سونتو

سونتو ۵ بخرم یا سونتو ۵ پیک

اختلاف های سونتو ۵ با سونتو ۵ پیک


ساعت سونتو ۵ پیک نسل جدیدتر ساعت سونتو ۵ است، تاکید سونتو در نسل جدید ساعت های سری پیک خود (سونتو ۹ پیک و سونتو ۵ پیک) جمع و جورتر شدن و سبک تر شدن ساعت ها است تا استفاده دائمی و روزمره ساعت ها راحت تر شده و از حالت یک ساعت ورزشی خاص فراتر رفته و ساعتی برای استفاده شبانه روزی شما گردد، همچنین سونتو سعی کرده دیزاین ساعت ها را نیز از حالت ورزشی صرف تغییر داده و سعی کرده تنوع بیشتری در رنگ بندی ساعت و بندهای آن ایجاد نمائید، بر همین اساس وزن سونتو ۵ از ۶۶ گرم در سونتو ۵ پیک به ۳۹ گرم کاهش یافته است،
اما چه عامل هایی باعث این کاهش وزن بوده اند؟

سایز ساعت سونتو ۵ از ۴۶x46x14.6 به 43x43x12.9 در سونتو 5 پیک کاهش یافته یعنی هم قطر و هم ضخامت ساعت کاهش یافته است، اما فقط این مورد باعث کاهش وزن ساعت نبوده بلکه تغییر مهم دیگری نیز اتفاق افتاده که شاید به نظر برخی از ورزشکاران چندان جالب به نظر نرسد و آن جنس شیشه ساعت می باشد که در سونتو 5 پیک از شیشه به پلاستیک تغییر یافته است.
حتی جنس بدنه ساعت از فایبرگلاس تقویت شده با پلی کربنات به پلاستیک در سونتو ۵ پیک تغییر یافته، که همه این عوامل باعث شده اند تا وزن ساعت در نسل جدید تقریبا نصف ورژن قبلی گردد.

در راه این کاهش وزن حتی طول بند ساعت نیز کاهش یافته! بند سونتو ۵ مناسب برای دور مچ های ۱۳۰ تا ۲۱۵ میلیمتر است در حالی که طول بند سونتو ۵ پیک مناسب برای دور مچ های ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیمتر است و اگر عرض مچ شما کمی بیشتر باشد باید از بخش لوازم جانبی بندی با حداکثر پوشش دور مچ ۲۱۵ میلیمتر را تهیه نمائید!

با توجه به تغییر مواد سازنده ساعت، مقاومت در برابر نفوذ آب ساعت از عمق ۵۰ متر به عمق ۳۰ متر در سونتو ۵ پیک کاهش یافته است، که البته برای استفاده روزانه و شنا مناسب است

در بخش باتری و کارکرد باتری نیز شاهد تغییراتی هستیم ، باتری سونتو ۵ در حالت فقط نمایش ساعت ۱۲ روز کار می کند، اما سونتو ۵ پیک بمدت ۱۰ روز یعنی ۲ روز کمتر!

اما با توجه به اضافه شدن گزینه Tour به حالت های استفاده از باتری در سونتو 5 پیک ساعت در حالت فعال بودن جی پی اس علاوه بر حالت های 20 ساعته و 40 ساعته، حالت 100 ساعته نیز اضافه شده، که این گزینه به دلیل فاصله های زمانی بیشتر برای بررسی موقعیت مکانی بوجود آمده است.
در سونتو ۵ برای فعال بودن جی پی اس با فاصله زمانی دو حالت Best, Good وجود دارد که در سونتو 5 پیک به سه حالت Best, Good, Low افزایش یافته است.
همچنین برای نشانگر باتری در سونتو ۵ سه حالت Performance, Endurance, Custom وجود دارد که در سونتو 5 پیک گزینه "تور" نیز اضافه شده و چهار حالت Performance, Endurance, Tour, Custom وجود دارد.

سونتو ۵ پیک امکان به روز رسانی نرم افزار ساعت، بدون نیز به سیم و یا اصطلاحا از طریق هوا را دارد ، در حالی که به روز رسانی ساعت سونتو ۵ باید توسط کابل انجام شود

اختلاف قیمت این دو مدل در بازار جهانی ۳۰ دلار و در بازار ایران حدود یک میلیون تومان است، با توجه به مشخصات و اختلاف های توضیح داده شده در بالا، آیا سونتو ۵ پیک را با قیمت بالاتر می خرید یا سونتو ۵ را؟

خرید ساعت سونتو ۵

خرید ساعت سونتو ۵ پیک

siteadmin

نوشته های اخیر

سونتو ورتیکال

تفاوت ها و مزیت های سونتو ورتیکال نسبت به حرفه ای ترین مدل نسل قبل…

7 ماه پیش

دفترچه راهنمای فارسی ساعت سونتو امبیت ۳

ساعت سونتو ambit3 دفترچه راهنمای ساعت سونتو امبیت 3 پیک به فارسی ترجمه شد، لطفا…

2 سال پیش

پیدا کردن جاده مناسب با اپلیکیشن سونتو

آیا در حال کاوش در مناطق جدید هستید یا فقط می خواهید ماجراجویی های جدیدی…

2 سال پیش

ساعت هوشمند سونتو ۹ پیک پرو

پس از یک سال از عرضه Suunto 9 Peak، اطلاعات Suunto 9 Peak Pro، به…

2 سال پیش

آمر اسپرت سونتو را به چینی ها فروخت

برند چینی فناوری Liesheng برند پوشیدنی Finish Suunto را که قبلا متعلق به Amer Sports…

2 سال پیش

لیشنگ کیست؟

Amer Sports شرکتی است که در پشت برندهای معروفی مانند Salomon، Atomic یا Wilson قرار…

2 سال پیش