دوچرخه سوار, دویدن, ساعت, ساعت GPS دار, ساعت اسپرت, ساعت سونتو, ساعت ورزشی, سونتو

پیدا کردن جاده مناسب با اپلیکیشن سونتو

رنگ بندی خیابان‌ها و مسیرها بر اساس سطح آنها

آیا در حال کاوش در مناطق جدید هستید یا فقط می خواهید ماجراجویی های جدیدی در نزدیکی خانه پیدا کنید، اما مطمئن نیستید که آیا جاده یا مسیر برای سواری یا دویدن شما مناسب است؟
برای کمک به شما در برنامه ریزی، نقشه اپلیکیشن سونتو با یک لایه نقشه سطح جاده ارتقا یافته است.

برای مشاهده اطلاعات سطح جاده، به نمای نقشه در برنامه Suunto خود بروید، روی دکمه سطح جاده ضربه بزنید و بین سطوح آسفالت‌شده، صاف و بدون آسفالت و ناصاف را انتخاب کنید – یا همه را به یکباره انتخاب کنید. هنگام برنامه ریزی مسیر خود می توانید انتخاب را تغییر دهید.

لایه جدید نقشه سطح جاده در برنامه سونتو به شما کمک می کند مسیر مناسب برای فعالیت خود را پیدا کرده و برنامه ریزی کنید.

خیابان‌ها، مسیرها و راه ها بر اساس سطح رنگ‌بندی شده‌اند که امکان تمایز سریع بین سه نوع جاده را فراهم می‌کند:

  • جاده‌های آسفالت‌شده (Paved roads) ، آبی روشن، شامل جاده‌هایی با آسفالت و بتنی هستند، به‌ویژه برای دوچرخه‌سواری جاده‌ای و اسکی رولر مناسب هستند.
  • جاده‌های صاف و بدون آسفالت (Smooth unpaved roads)، به رنگ زرد، جاده‌هایی با شن و خاک را نشان می‌دهند که برای دوچرخه‌سواری شنی مناسب هستند.
  • جاده‌های ناهموار بدون آسفالت (Rough unpaved roads)، قرمز، می‌توانند شامل سطوحی مانند خاک، چمن، گل یا سنگ باشند. این جاده ها برای دویدن در مسیر و دوچرخه سواری در کوهستان مناسب هستند.

داده‌های سطح جاده از OpenStreetMap که یک وب‌سایت متن باز است، می‌آید. اطلاعات بر اساس مشارکت جامعه است و از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است.

هنگامی که از ماجراجویی و تمرین ورزشی خود برگشتید، می توانید با ایجاد یک حساب کاربری  و سپس ویرایش و افزودن اطلاعات در OpenStreetMap به بهبود داده های نقشه کمک کنید.

در اینجا می‌توانید درباره انواع سطح OpenStreerMap اطلاعات بیشتری کسب کنید.