تناسب اندام, ساعت, ساعت اسپرت, ساعت سونتو, ساعت گارمین, ساعت هوشمند, ساعت ورزشی, ساعت ورزشی پلار, سونتو, گارمین

سونتو دوباره به صاحبان جدید فروخته شد

سونتو

سونتو اعلام کرد که Amer Sports آنها را به لیشنگ، یک برند چینی متمرکز بر فناوری که همچنین مالک/سازنده برند Haylou (دستگاه های صوتی) است، فروخته است.

اما چرا دوباره؟
زیرا سونتو مدت‌هاست بخشی از گروه Amer (شامل برندهایی مانند Salomon، ENVE، Atomic، Wilson و …) بوده است. با این حال، Amer Sports در دسامبر 2018 به ANTA Sports، یک شرکت چینی متفاوت فروخته شد. اما این بار، عامر فقط بخش سونتو را به خریداران جدید خود فروخت.

 

این برای شما که طرفدار این برند هستید چه معنایی دارد؟

رئیس سونتو، هیکی نورتا می گوید:

برای شما به عنوان یک طرفدار، عضو انجمن و کاربر Suunto، این تغییر در واقع تغییر خاصی نیست. برند سونتو و محصولات و خدمات دیجیتال ما، دوره های به‌روزرسانی های ساعت، روش‌های حفاظت از داده‌ها، پشتیبانی و خدمات مشتری – همه این‌ها و موارد دیگر به‌طور عادی ادامه می‌یابند.

سونتو می گوید که تولید ساعت در فنلاند باقی خواهد ماند، جایی که سونتو تقریبا تمام کارکنان خود را دارد (حتی امروز، زیر نظر ANTA).
تقریبا تمام محصولات سونتو در فنلاند تولید می‌شوند، در واقع، حتی سونتو 3 نیز دو سال پیش از تولید چین به فنلاند بازگردانده شد. این واقعا یکی از اولین محصولاتی بود که سونتو فراتر از دفتر مرکزی و تاسیسات تولیدی فنلاند خود برون سپاری کرده بود. به عنوان بخشی از انتقال تولید به فنلاند، تحت یک تغییر نام ظریف از «Suunto 3 Fitness» به «Suunto 3» قرار گرفت.

اگر قصد استفاده از هجوم نقدینگی برای توسعه گسترده محصولات، خدمات یا پلتفرم‌ها وجود داشت – باید در بیانیه سونتو گفته می شد (زیرا این همان کاری است که هر شرکتی در بیانیه خرید انجام می‌دهد) از آنجایی که چنین چیزی اعلام نشد، باید فرض کرد که هجوم منابع جدید وجود نخواهد داشت.

و البته، این چالشی برای سونتو است. به سادگی در سوابق عمومی سونتو، به خوبی دیده می شود که سونتو در دو سال گذشته از نظر مالی با مشکلات قابل توجهی روبرو بوده است، تا جایی که برای صرفه جویی در پول نقد، ماه ها کارمندان خود را مرخص می کند.
این در شرایطی است که اکثر شرکت‌های فناوری ورزشی در واقع در حال سرعت بخشیدن به نیروی انسانی و سرمایه‌گذاری خود هستند. که مسلما، هرگز زمان بهتری برای یک شرکت فناوری ورزشی/تناسب اندام نبوده است.

 

SUUNTO چگونه باید به جلو برود:

بدون در نظر گرفتن کامپیوترهای غواصی، سونتو اساسا دارای سه محدوده محصول در ساعت های اصلی این شرکت است:

 

رده بالا: سری سونتو ۹

رده میانی: ساعت های Suunto 5 و Suunto 7 Wear OS

با بودجه پائین: سری سونتو ۳

احتمالا سونتو دیگر بتواند به طور معنی‌داری در ساعت های رده بالا و یا در بودجه پایان نتواند رقابت کند.
باید به رقبای سونتو نگاه کنیم تا درک بهتری از شرایط پیدا کنیم. آنها قصد ندارند با گارمین و سری Fenix ​​آن رقابت کنند. آنها به سادگی نمی توانند. حتی رقابت با COROS و Polar برای سونتو در سری Suunto 9 Peak تقریبا غیرممکن است.
تقریباً در هر دسته‌بندی، به‌جز شاید ناوبری (و حتی این چشم‌انداز در حال تغییر است با داشتن نقشه‌های COROS)، آنها به طور قابل توجهی عقب هستند.

در همین حال، در رده پایین، تقریبا غیرممکن است که با ساعت‌های مشابه قیمت‌های سامسونگ و اپل رقابت کنید که برای حوزه تناسب اندام بسیار معمولی مناسب‌تر هستند. و اگر کسی جدی‌تر باشد، هم Polar و هم Garmin پیشنهادهایی با قیمت مشابه ارائه می‌دهند که صفحه‌نمایش بسیار بهتر و برنامه‌ها/داده‌های بهتری دارند.

با این حال، ساعتی وجود دارد که سونتو می تواند به خوبی در بازار با بقیه رقابت کند. و آن ساعت سونتو ۷ است و گزینه دیگر برای رقابت سونتو با دیگران هواداران سونتو و ساعت های اندرویدی است

ترجمه و برداشت آزاد از سایت دی سی رن میکر