اسکی, پیاده روی, تناسب اندام, جی پی اس, دوچرخه سوار, دوچرخه سواری کوهستان, دویدن, ساعت, ساعت اسپرت, ساعت سونتو, ساعت گارمین, ساعت هوشمند, ساعت هوشمند تیک واچ, ساعت هوشمند سامسونگ, ساعت هوشمند شیائومی, ساعت ورزشی, ساعت ورزشی پلار, سونتو, فیتنس, گارمین, ورزش های سه گانه

سونتو صاحب جدید چینی پیدا کرد!

سونتو چین یا سونتو فنلاند

سونتو اعلام کرده است که مالکیت خود را از Amer Sports به Liesheng چینی تغییر داده است.

 

درست مانند سونتو، Amer Sports یک شرکت قرار گرفته در پایان مسیر است. اما در دسامبر 2018، Amer Sports از فروش 4.6 میلیارد یورویی خود به Anta Sports چینی خبر داد. با وجود این خرید، Amer Sports از آن زمان به عنوان یک نهاد تجاری جداگانه باقی مانده است که Anta Sports تحقیق و توسعه را ارائه می دهد.

 

اکنون خبر معامله دیگری داریم که براساس آن سازنده ساعت های ورزشی سونتو از Amer Sports به Liesheng فروخته است. یکی دیگر از شرکت های چینی، Liesheng محصولات الکترونیکی مصرفی خود را در بیش از 100 کشور به فروش می رساند. این امر به ویژه با توجه به اینکه این شرکت از سال 2015 تنها به عنوان یک نهاد جداگانه وجود داشته است بسیار چشمگیر است. لیشانگ همچنین مالک برند Haylou است که دستگاه های صوتی را می فروشد.

 

بنابراین، این برای دارندگان ساعت هوشمند سونتو چه معنایی دارد؟

احتمالا زیاد نیست. حداقل فعلا نه.

 

با وجود مالکیت جدید، برند ۸۵ ساله سونتو همچنان به حیات خود ادامه می دهد. همین امر در مورد “محصولات، خدمات دیجیتال، سیاست های حفاظت از داده ها، کانال های پشتیبانی و خدمات” آنها صدق می کند. لیشنگ همچنین بیان کرده است که عملیات روزانه سونتو از Vantaa فنلاند ادامه خواهد داشت. مشخص نیست که آیا این بدان معنی است که داده های مشتری در سرورهای اروپایی ذخیره می شود یا خیر.

 

شایان ذکر است که مالک سابق سونتو، Amer Sports، شامل برندهایی مانند Salomon، ENVE، Atomic، Wilson و غیره است. این اهمیت خاصی دارد. به عنوان مثال، ورزشکاران حرفه ای تحت حمایت سالومون از ساعت های سونتو استفاده می کنند و این شرایط مهم رسانه ای و تبلیغاتی بود. از آنجایی که سونتو بخشی از Amer Sports نیست، احتمالا این کار متوقف خواهد شد. تعداد کمی از دارندگان ساعت سونتو احتمالا از طریق چنین کانال هایی با محصول خود آشنا شده اند.

 

پس چرا معامله؟

سونتو در سال های اخیر از نظر مالی با مشکلاتی روبرو بوده است و به احتمال زیاد دلیل تغییر مالکیت همین بوده است. فضای ساعت های ورزشی به طور فزاینده ای رقابتی شده است و رقابت سونتو با شرکت هایی مانند گارمین و پولار به طور فزاینده ای دشوار شده است. در فضای ساعت های همه منظوره، برند فنلاندی شانس کمتری برای موفقیت دارد.

 

امیدوارم تغییرات مثبت در میان مدت و بلندمدت اتفاق بیفتد. با منابع و دانش لیشنگ، سونتو می‌گوید که «بر اساس محصولات خود برای علاقه‌مندان به فضای باز عرضه می‌شود». این دقیقا چه معنایی از نظر محصولات واقعی دارد باید دید.

 

اما ممکن است مزایای دیگری نیز داشته باشد. Liesheng در ابتدا توسط غول فناوری شیائومی تاسیس شد و هنوز هم رابطه کاری نزدیکی دارد. مالکیت جدید به این معنی است که سونتو ممکن است بتواند به طور قابل توجهی کانال های توزیع خود را گسترش دهد و نفوذ خود را در آسیا گسترش دهد.

 

برای لیشنگ، این مزیت ممکن است از نام سونتو باشد. این یک برند نسبتا شناخته شده در اروپا است که ممکن است به شرکت چینی کمک کند تا حضور خود را در این قاره افزایش دهد.